måndag 6 oktober 2008

Jag har blivit utsatt för ett bloggattentat!

Jag har inte hunnit blogga ett dygn,
förrän min blogg blir blockerad!

Plötsligt dyker det upp en skylt som säger att jag är
misstänkt för att ha brutit mot användarvillkoren.

Vad har jag gjort?
Hur i helvete gör man för att bryta mot användarvillkoren?

Nä, det här är ett solklart bloggattentat.

Nu ska tydligen personal från företaget Blogger kolla
igenom min blogg och se om innehållet
bryter mot några villkor.

Tills vidare kommer det finnas en varningsskylt
när ni vill in och läsa bloggen.
Det känns nästan som att skriva en pedofilblogg.

Har ni sett något liknande tidigare?

Spännande! Hur kommer det att sluta?

Jag kan se framför mig en herre i mörk kostym och mörka glasögon
knacka på min bloggdörr:

Mr Blogger.

- Mr Ezpeleta, är det ok att jag tittar igenom bloggen, säger han och viftar med sin bloggrannsakan.
- Javisst, titta in du bara. Det är en enkel lya, jag har ju bara hunnit skriva ett inlägg.
- Har ni några fiender, någon som kan ha gjort en anmälan för att skada ert anseende, säger Mr Blogger efter att inte hittat något misstänksamt.

Fiender?
Jo, Mr Blogger, det finns det gott om.

Anteckna i ert block:

Den maoistiska gerillarörelsen i Tornedalen:
Förr i tiden en fruktad fiende. Men efter mitt fredsavtal med Bengt Pohjanen har den väpnade kampen tappat genomslag och terroristcellerna ägnar sig numera åt kampsånger på meänkieli. Det är klart, de dåliga kommunikationerna i norra Sverge gör att det kanske fortfarande finns gerillamedlemmar som inte vet om fredsavtalet.

CSN (CoSa Nostra):
Att driva in ett lån på 400.000 kan få vem som helst att ta till drastiska metoder.
Men att skada min blogg? Nja, trots att det finns radikala falanger inom CSN, så använder sig studielånsmaffian fortfarande av de klassiska åtgärderna: Kronofogden och tvångsavdrag på lönen.

FRA:
Visst, jag kan ha fastnat i deras tajta nät. Jag minns att jag häromdagen drömde om att tejpa fast bloggen mot magen och spränga den i luften.
Det är ett terroristiskt hot, som FRA tar allvarligt på. Att jag dessutom utförde hotet från utlandet, ökar risken att jag genomför det.
FRA kan ligga bakom det här, Mr Blogger.

Hockeyslöddret:
Sex raka förluster, sist i tabellen. Hockeyslöddret i Luleå är ett dödligt sårat djur.
Men slöddret vill inte dö ensamt och kommer försöka dra med sig så många som möjligt. Min blogg också? Ja, varför inte? Vår osämja är offentlig och välkänd.

Pudelägarna:
En outsider. Någon som är kapabel att göra sin hund så illa, kan man vänta sig nästan vad som helst av.
Kolla upp hundföreningar, Mr Blogger.

Norrbottens-Kuriren:
Här finns ett starkt motiv. Kurirenledningen vill ha mig tillbaka. Genom att blockera min blogg, gör de två flugor på smällen:
- De pressar mig att återvända till stenåldersbloggen.
- De visar att inte ens bloggiganten har en fungerande teknik och framställer mig som grinig bortskämd bloggunge.

Vi har sex misstänkta.
En är skyldig.

Nu har du något att undersöka, Mr Blogger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet du en sak? Du är en tönt

 
Free counter and web stats