söndag 5 oktober 2008

En ny kula

Den här bloggen är tillfällig.
Jag kallar den för en abstinensblogg.

Den är som ett nikotinplåster.

Jag behöver den,
jag mår inte bra när jag inte bloggar.

Jag sover hela dagen. Jag är irriterad.
Jag skäller på Rosita för att hon inte strukit
skjortorna jag ändå inte tänkt använda.
Jag tar på mig samma använda kalsonger
efter att jag har duschat.

I förrgår rakade jag mig med hårmousse,
något jag aldrig gjort tidigare.

Jag märkte inte att det inte var raklödder,
förrän jag rakat halva ansiktet.

Till och med min dotter har reagerat.
Igår sa hon:

- Pappa, titta på dig. Du måste börja blogga igen.

Hon har rätt.

Halva vitsen med livet är att leva det,
den andra halvan är att berätta om det.

Så här börjar min berättelse.
Igen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att se dig igen!
- Svägerskan

Anonym sa...

tjeena M...
jasså du blev av med jobbet..
lågkonjukturen börjare sätta sina spår... får se sen när jag ska sluta skolan i maj....du kanske behöver en sidekicker på bloggen... i kalsonger han med ....
lycka till... walle

Anonym sa...

Okej, vi kommer att följa din blogg från Bagis hermano! Men byt bild: du ser ju ut som kultur-Sveriges blattegullegris Pretto-Mustafa-Can på bilden...muy patetico! Jaja! Un abrazo / AZ

Anonym sa...

taaack! :-)

//neni

Anonym sa...

skönt att ha dig online igen, berätta gärna vad som hände på kuriren...
kram!

Anonym sa...

Äntligen Martin är du tillbacks......

Anonym sa...

Hej Martin!! lycka till med bloggen, jag önskar jag hade Din förmåga att skriva blogg, jag har gjort tappra försök men det blir inte mer......
Snart åker jag till mi precioso pais, final del Octobre.
Saludos cariñosos!
Bambi

Anonym sa...

Kul, du kommer nu att ha en fungerande blogg. Lycka till!

Anonym sa...

Hurra!
/Andrea (läsare sedan början på Kuriren, men som aldrig tagit mig för att kommentera eftersom det var så besvärligt)

Anonym sa...

Aha! Äntligen slut på abstinensen. OCH när man kikar in här är det spännande direkt! Granskning... Men av vad? Fixa något att granska Martin. Vi väntar med spänning.
Tack för att du fortsätter skriva.

Kirunabo

Anonym sa...

Skönt att du snabbt gjorde hjärt lungräddning på dig själv och sparkade igång igen.

Shoot!

/ Kalle E

 
Free counter and web stats